Återförsäljare från Södra Finland

Vekkuli Production | Återförsäljare från Finland | Kirami

 

Badtunnans renhet är en del av den perfekta njutningen

Vesa Haloila på Vekkuli Production Oy har fungerat som återförsäljare för Kirami-badtunnor i sju år. Haloila har varit nöjd med samarbetet med Kirami, eftersom företagets produkter och leveranssäkerhet enligt hans åsikt är i en klass för sig. Haloila uppskattar också det faktum att Kirami-badtunnorna är väldigt enkla att underhålla.

Som återförsäljare av Kirami-badtunnor säljer Vesa Haloila Kiramis produkter både på mässor och via webbtjänsten Kylpytynnyri.NET.
 
– Jag har varit företagare i totalt 13 år och under den tiden sålt badtunnor från många olika tillverkare. Samarbetet med Kirami har fungerat väldigt bra, eftersom produkten är välgjord och vi får nästan inga reklamationer. Det är lätt att sälja en bra produkt, säger han nöjt.

 

Enkelt underhåll är kvalitet

Vesa Haloila för fram Kirami-badtunnornas höga kvalitet som ett viktigt försäljningsargument. En del av denna kvalitet är det enkla underhållet, som är ett resultat av funktionella ytmaterial och mångsidiga rengöringsmöjligheter. 
 
– Kirami ger tydliga instruktioner och bra redskap för rengöringen av badtunnan. Vid försäljningen är det trevligt att kunna berätta för kunden att det finns flera alternativ när det gäller skötseln av hygienen. Beroende på kunden kan jag rekommendera att badvattnet byts efter varje bad eller att det renas kemiskt eller genom filtrering, berättar Haloila.

 

Att tömma är enklast 

Med många års erfarenhet kan Haloila hjälpa kunderna att avgöra vilken rengöringsmetod som är mest lämplig för dem.
 
– En påfyllning av badtunnan, inklusive avloppsvattenavgiften, kostar inte många euro. För många kunder är den bästa lösningen därför att tömma tunnan efter varje bad, eftersom de ändå badar ganska sällan. Vad rengöringen beträffar räcker det då med att rengöra ytorna med biologiskt nedbrytbart Biopesu-rengöringsmedel. Den enklaste lösningen är ofta den bästa, påminner Haloila.

 

Även filtrering behövs

Om vattnet inte byts efter varje användning måste man se till att hålla det rent, så att varje bad blir trevligt och hygieniskt. För Kirami-badtunnor finns både flytande lättfilter och externa fibermassafilter.
 
– Filtrering kan komma i fråga om det råder vattenbrist på tomten eller om det vatten man har tillgång till är av dålig kvalitet på grund av exempelvis algproblem. I en barnfamilj kan badtunnan användas ofta som simbassäng, och då kan det bli väldigt arbetsamt att tömma den efter varje användning. Jag påminner alltid mina kunder om att ifall användningen förändras och man börjar använda badtunnan oftare, så kan man alltid skaffa filter i efterhand, säger Haloila.

 

Hygien med hjälp av certifierade rengöringsmedel

Ibland behövs ingen filtrering. Då kan man nöja sig med att skaffa redskap för kemisk vattenbehandling. Vatten som återanvänds behandlas då kemiskt för att förhindra mikrobtillväxt. De startpaket för kemisk vattenrengöring som Kirami erbjuder är antingen klor- eller syrebaserade. Syrebaserad rengöring är effektiv och samtidigt miljövänlig och skonsam mot huden.
 
– De kemikalier som Kirami erbjuder för kemisk rengöring är certifierade, högklassiga och tillförlitliga rengöringsprodukter. Jag tycker att det är viktigt att det är enkelt för kunden att underhålla badtunnan. Beslutet att köpa en badtunna bygger ju ofta på känslor, och kunden vill ha nöje och njutning. Därför måste också underhållet vara enkelt, sammanfattar Haloila.

 

Vekkuli Production Oy

       
Vesa Haloila                                  
p. 050-552 5067                                    
myynti@kylpytynnyri.net